2021. május 05. 20:39 - bigi2010

Környezetbarát az elektromos autó? Még nem!

Gyakran hallani, hogy az elektromos autók mennyire környezetbarátok.

Nem bocsájtanak ki káros anyagot.

Nekem azonban vannak fenntartásaim.

Az elektromos autók nem termelnek elektromos áramot, legfeljebb egy részét visszanyerik fékezéskor az elhasználtnak.

Akkor mégis mivel mennek?

Magyarországon kb 50%-ban atomenergiával, 25%-ban földgázzal, 15%-ban szénnel, 10% -ban környezetbarát megújuló energiával.

Vajon az elektromos energia veszteség nélkül szállítható?

Nem, a szállításának vannak veszteségei, nagyobb, mint amennyit környezetbarát megújuló energiával termelünk.

Így amint láthatjuk, az elektromos autók környezetszennyezőbbek jelenleg, mint a benzinesek, vagy dieselek.

Csak szemfényvesztés, mert nem ott szennyezik a környezetet mint a benzines és diesel társaik, hanem ahol az elektromos energiát megtermelik a használatukhoz.

Az akkumulátorok sajnos néhány év alatt elhasználódnak. Ahogy használódnak, romlik a hatásfokuk.

Amikor végképp használhatatlanok lesznek veszélyes hulladék lesz belőlük, ami tűzveszélyes, és erősen mérgező.

A kibocsátott széndioxid kevésbé szennyezi a környezetet szerintem, mint a lítium akkumulátorok több száz kilogrammja gépkocsinként.

A legkörnyezetbarátabb megoldás jelenleg szerintem a hibrid, amely a fékezésből elektromos energiát nyer vissza és ezt is fel tudja használni.

Az elektromos autókat addig nem kellne erőltetni, támogatni, amíg az erőműveink nem környezetbarát (nap, szél) energiaforrásokkal állítják elő a használatukhoz szükséges elektromos energiát.

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://technosztalgia.blog.hu/api/trackback/id/tr4616523640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bomberman 2021.05.06. 15:24:07

Te sem sokat olvastál mostanában a témával kapcsolatban. Az üzemanyag sem a kúton terem. Sokkal több energia kitermelni, finomítani, szállítani. Az elektromos autót használók nagy többsége családi házban lakik és ezeknek nagy többsége napelemmel is rendelkezik, mert így gazdaságos az autó üzemeltetése. Mint ma már ismeretes, a kezdeti Li-Ion akkumulátorok is legalább 10 évet kiszolgálnak az autókban, de ezek után kezdődik a második életüket hálózatfüggetlen napelemes, vagy hálózathoz kapcsolt energiatároló rendszerekben. De a mai sokkal modernebb, más kémiával rendelkező akkumulátorok már eleve nagyobbak, ami szintén segíti a lassabb degradálódást, tehát sokkal több időt tölthetnek autók kiszolgálására mielőtt máshol hasznosítják őket. Úgy látom, az újrahasznosításról sem hallottál még. Ma már ezeket az akkumulátorokat 98%-ban újra hasznosítják, így a visszanyert alapanyagokat sem kell újra kibányászni, kinyerni a természetből. Ma már rengeteg tanulmányt olvashatsz a témával kapcsolatban, szerintem érdemes egy cikk megírása előtt körültekintőbben eljárni.

bigi2010 2021.05.19. 19:36:59

@bomberman: Talán mutathatnál 1-2 linket azokról a helyekről ahová a Li-Ion akkumluátort le lehet adni. A telefonokét sehol sem tudom. Veszélyes hulladék.
Az elektrolittal mit csinálnak? Az is veszélyes hulladék.
Egy akkumulátor élettartama 3-4 év normál használatnál. Tapasztalat.
Ne vagdalkozz adj linkeket és tényeket, statisztikákat mutass...
Szerintem meg Te nem olvastál fizika könyvet, illetve nem vagy műszaki szakember ha beveszed ezt a 10 éven túli üzemeltetést.

bomberman 2021.05.20. 07:58:39

@bigi2010: Látom nagyon el vagy tévedve a témában. A mobil telefonok akkumulátorainak semmi köze az elektromos autók akkumulátorához. Mind kémiai összetételükben, mind fizikai felépítésükben teljesen eltérőek. Ezenkívül a töltési karakterisztikájuk sem egyezik meg. Én tavaly cseréltem le a 8 éves elektromos autómat amiben 87ezer km volt akkor. Az akkumulátor kapacitása még 87%-os volt akkor. Nem gondolom, hogy a gyártók bevállalnák a 8 év garanciát, ha nem tudná teljesíteni az akkumulátor. A ma kapható elektromos autók akkumulátora meg még jobban megkímélt, a jóval nagyobb kapacitásuk míat sokkal ritkábban kell tölteni őket.
Tényeket, megbízható statisztikákat ma már találsz a neten elég tapasztalat gyűlt össze az elmúlt 10 évben. Én nem veszek be semmit, saját tapasztalatomat írtam le. Ha többet foglalkoznál a témával, esetleg benne élnél, sokkal tájazottabb lennél, nem csak fotel huszárkodnál itt.

bomberman 2021.05.20. 08:29:25

@bomberman: tájazottabb = tájékozottabb

bigi2010 2021.07.05. 17:59:15

@bomberman: Kedves Bomberman, győzz meg! Örömmel olvastam, hogy ilyen jól bírják az elektromos autók akkumulátorai, egy aggályom elmúlt a válaszodra tekintettel.
Belegondolva - volt olyan Li-ION elemes órám, amiben több mint 10 évet bírt az elem, úgy hogy elhiszem az általad említett élettartamot.
Magyarországon kb 50%-ban atomenergiával, 25%-ban földgázzal, 15%-ban szénnel, 10% -ban környezetbarát megújuló energiával tankolnak a autók az elektromos hálózatból.
Jelen pillanatban még a napelemes rendszerek nem nagyok alkalmasak arra, hogy egy háztartáson felül elbírjanak egy elektromos autó töltésével. (Szerintem minimum 100 kWH energia kell hozzá, de javíts ki ha tévedek)
15-20 év múlva bizonyosan beérnek a technológiák, addig 90%-ban csak szemfényvesztés.

bomberman 2021.07.06. 09:40:10

@bigi2010: Tisztelt big2010!

Elöljáróban annyit, hogy nem szeretnék senkit győzködni, nem érzem elhivatottságnak, hogy bárkit rávegyek bármire, főleg ha nem érzi magáénak, vagy nem érzi magát komfortosan abban a helyzetben amiben él. De ha valakit érdekel a téma, szívesen megosztom az eddigi tapasztalataimat. Nem mondom, hogy nem jár bizonyos kompromisszummal, ha valaki nem tud otthon tölteni, vagy hosszabb utat tervez. Én szerencsére már abban a helyzetben vagyok, hogy nem akarok rohanni sehova, már nem nyafognak a gyerekek, hogy mikor érünk már oda. A feleségem szeret nézelődni, ha messzebbre megyünk élvezi hogy nem az autópályán a korlátok között haladunk órákig. Ha megállunk tölteni, nem az autópálya parkolóban kell várakoznunk, hanem a kisvárosokban fagyizunk, vagy csak sétálunk egy kört. Ebben a formában a vezetés sem annyira fárasztó, sokkal élvezetesebb. Ma már szerencsére sokkal több töltő áll rendelkezésre, mint amikor mi beszálltunk az elektromos autózásba. Ami szintén egy nagy motiváció, ma már szinte tervezgetés nélkül el tudunk indulni bárhova.
A technikai részére visszatérve, mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy családi házban élünk és napelemes rendszerrel is rendelkezünk, így nem kell külön időt szánni a töltésre a hétköznapokban. A mi napelemes rendszerünk 4 kWh-s és lefedi a ház elektromos rendszerét és az autó töltését, úgy hogy, nem a legideálisabb a tájolása sem.
Átlagosan havi 2000km-t autózunk, anno ez nekem havi 50 000.-Ft üzemanyag költséget jelentet. Most ha csak fizetős töltőket használnék akkor is a felébe kerülne az "üzemanyag" költségem. De van olyan barátom, aki a most még ingyenes Lidl töltőket használja probléma nélkül, napi 60-70km-re. A technológia szerencsére rohamosan fejlődik, és a napelemes termelés is nagy ütemben növekszik. Én bízom benne, hogy nem kell 15-20 évet várni, hogy az emberek nagy része váltson az elektromos autózásra. Sokkal élhetőbb lenne a környezetünk, a nagyobb városokban már nem lehet közlekedni, csak belső keringetéssel, mert megfulladsz a kipufogó gázoktól.
süti beállítások módosítása