Gyakran hallani, hogy az elektromos autók mennyire környezetbarátok.
Nem bocsájtanak ki káros anyagot.
Nekem azonban vannak fenntartásaim.
Az elektromos autók nem termelnek elektromos áramot, legfeljebb egy részét visszanyerik fékezéskor az elhasználtnak.
Akkor mégis mivel mennek?
Magyarországon kb 50%-ban atomenergiával, 25%-ban földgázzal, 15%-ban szénnel, 10% -ban környezetbarát megújuló energiával.
Vajon az elektromos energia veszteség nélkül szállítható?
Nem, a szállításának vannak veszteségei, nagyobb, mint amennyit környezetbarát megújuló energiával termelünk.
Így amint láthatjuk, az elektromos autók környezetszennyezőbbek jelenleg, mint a benzinesek, vagy dieselek.
Csak szemfényvesztés, mert nem ott szennyezik a környezetet mint a benzines és diesel társaik, hanem ahol az elektromos energiát megtermelik a használatukhoz.
Az akkumulátorok sajnos néhány év alatt elhasználódnak. Ahogy használódnak, romlik a hatásfokuk.
Amikor végképp használhatatlanok lesznek veszélyes hulladék lesz belőlük, ami tűzveszélyes, és erősen mérgező.
A kibocsátott széndioxid kevésbé szennyezi a környezetet szerintem, mint a lítium akkumulátorok több száz kilogrammja gépkocsinként.
A legkörnyezetbarátabb megoldás jelenleg szerintem a hibrid, amely a fékezésből elektromos energiát nyer vissza és ezt is fel tudja használni.
Az elektromos autókat addig nem kellne erőltetni, támogatni, amíg az erőműveink nem környezetbarát (nap, szél) energiaforrásokkal állítják elő a használatukhoz szükséges elektromos energiát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bomberman 2021.05.06. 15:24:07
bigi2010 2021.05.19. 19:36:59
Az elektrolittal mit csinálnak? Az is veszélyes hulladék.
Egy akkumulátor élettartama 3-4 év normál használatnál. Tapasztalat.
Ne vagdalkozz adj linkeket és tényeket, statisztikákat mutass...
Szerintem meg Te nem olvastál fizika könyvet, illetve nem vagy műszaki szakember ha beveszed ezt a 10 éven túli üzemeltetést.
bomberman 2021.05.20. 07:58:39
Tényeket, megbízható statisztikákat ma már találsz a neten elég tapasztalat gyűlt össze az elmúlt 10 évben. Én nem veszek be semmit, saját tapasztalatomat írtam le. Ha többet foglalkoznál a témával, esetleg benne élnél, sokkal tájazottabb lennél, nem csak fotel huszárkodnál itt.
bomberman 2021.05.20. 08:29:25
bigi2010 2021.07.05. 17:59:15
Belegondolva - volt olyan Li-ION elemes órám, amiben több mint 10 évet bírt az elem, úgy hogy elhiszem az általad említett élettartamot.
Magyarországon kb 50%-ban atomenergiával, 25%-ban földgázzal, 15%-ban szénnel, 10% -ban környezetbarát megújuló energiával tankolnak a autók az elektromos hálózatból.
Jelen pillanatban még a napelemes rendszerek nem nagyok alkalmasak arra, hogy egy háztartáson felül elbírjanak egy elektromos autó töltésével. (Szerintem minimum 100 kWH energia kell hozzá, de javíts ki ha tévedek)
15-20 év múlva bizonyosan beérnek a technológiák, addig 90%-ban csak szemfényvesztés.
bomberman 2021.07.06. 09:40:10
Elöljáróban annyit, hogy nem szeretnék senkit győzködni, nem érzem elhivatottságnak, hogy bárkit rávegyek bármire, főleg ha nem érzi magáénak, vagy nem érzi magát komfortosan abban a helyzetben amiben él. De ha valakit érdekel a téma, szívesen megosztom az eddigi tapasztalataimat. Nem mondom, hogy nem jár bizonyos kompromisszummal, ha valaki nem tud otthon tölteni, vagy hosszabb utat tervez. Én szerencsére már abban a helyzetben vagyok, hogy nem akarok rohanni sehova, már nem nyafognak a gyerekek, hogy mikor érünk már oda. A feleségem szeret nézelődni, ha messzebbre megyünk élvezi hogy nem az autópályán a korlátok között haladunk órákig. Ha megállunk tölteni, nem az autópálya parkolóban kell várakoznunk, hanem a kisvárosokban fagyizunk, vagy csak sétálunk egy kört. Ebben a formában a vezetés sem annyira fárasztó, sokkal élvezetesebb. Ma már szerencsére sokkal több töltő áll rendelkezésre, mint amikor mi beszálltunk az elektromos autózásba. Ami szintén egy nagy motiváció, ma már szinte tervezgetés nélkül el tudunk indulni bárhova.
A technikai részére visszatérve, mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy családi házban élünk és napelemes rendszerrel is rendelkezünk, így nem kell külön időt szánni a töltésre a hétköznapokban. A mi napelemes rendszerünk 4 kWh-s és lefedi a ház elektromos rendszerét és az autó töltését, úgy hogy, nem a legideálisabb a tájolása sem.
Átlagosan havi 2000km-t autózunk, anno ez nekem havi 50 000.-Ft üzemanyag költséget jelentet. Most ha csak fizetős töltőket használnék akkor is a felébe kerülne az "üzemanyag" költségem. De van olyan barátom, aki a most még ingyenes Lidl töltőket használja probléma nélkül, napi 60-70km-re. A technológia szerencsére rohamosan fejlődik, és a napelemes termelés is nagy ütemben növekszik. Én bízom benne, hogy nem kell 15-20 évet várni, hogy az emberek nagy része váltson az elektromos autózásra. Sokkal élhetőbb lenne a környezetünk, a nagyobb városokban már nem lehet közlekedni, csak belső keringetéssel, mert megfulladsz a kipufogó gázoktól.